vrijdag 19 april 2013

Kittens 5 dagen oud

Gisteravond heb ik van mijn collega een grote bench geleend omdat het mij niet lekker zat dat Yara 's nachts met haar kroost aan de haal gaat. Door de tralies van de bench heb ik een stuk tafelzeil geregen zodat de ukkies niet met hun koppies vast kunnen komen te zitten. Gisteravond toen we de bench ingericht hadden ging Yara meteen haar kroost naar de bench slepen. Toen we op bed gingen hebben we de bench strak tegen de werkkist gezet zodat Yara ze eventueel alleen terug naar de werpkist kon slepen. Natuurlijk vannacht nog even een kijkje genomen maar ze lagen nog keurig in de bench. Ook vandaag ging het goed en liet Yara ze lekker in de bench  liggen. Heb het gevoel dat Yara zich nu veel meer op haar gemak voelt.  Het neemt wel wat ruimte in beslag maar het geeft ons allemaal rust.
Zo ziet het er nu overdag uit.


De ukkies beginnen nu echt goed te groeien. De een nog wat sneller dan de ander maar ik ben al erg tevreden. Na de weging van vanavond blijkt dat 1 kitten nog een beetje ondersteuning nodig heeft. Dus die gaan we toch nog weer even bijvoeden. Het zwaarst met 166 gram is momenteel het kitten nr 4 met het groene pootje.

                                                                        Dit is kitten nr 4

Het lichtst is kitten nr 1 Mara maar die was bij de geboorte ook het aller lichtst met 79gr. Inmiddels weegt ze 110 gr.
                                                             
                                                                     Kitten nr 1 Mara

Zes op een rij. Vooraan ligt Mara (nr1) en als derde Timmie (kitten 7)

En is dit niet schattig???


En dan nog even allemaal bij Yara



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hallo,
Ik zou het leuk vinden als je een berichtje op mijn blog achterlaat.
Groetjes,
Maaike